Szwajcaria 2022r. Elwira i Romek

opublikowano

Elwira  i  Romek  odbyli  piękną podróż  przez Szwajcarię, Niemcy i okolice. Wrażeniami z podróży podzielili się w fundacji w dniu 20 września 2022r. Szwajcaria niby  blisko, a jednak mało znana. Przyzwyczailiśmy się już do dalekich podróży, a całkiem niedaleko  mamy  piękne lodowce, czysty Ren, wodospady i góry sięgajace ponad 4000m. Spróbujemy to zaprezentować w kolejnych relacjach i fotkach.

Liechtenstein

Następnie przemieściliśmy się do miejscowości Hergiswil, aby następnego dnia udać się na masyw górski Pilatus – 2137 m.n.p.m. , skąd rozpościera się piękny widok na Jezioro Czterech Kantonów. Można tam dojechać gondolą z Kriens lub wjechać najbardziej stromą kolejką zębatą na świecie z Alpnachstad lub oczywiście wejść na pieszo.

Na szczyt Harder Kulm na wysokość 1322 można wjechać panoramiczną kolejką z miejscowości Interlaken, która jest położona pomiędzy dwoma jeziorami w otoczeniu gór.

Kolejnego dnia pojechaliśmy na szczyt Schilthorn ( 2970m.n.p.m. ) można na niego wjechać kolejką linową. Na szczycie znajduje się obrotowa restaruracja z widokiem 360  stopni. Były tutaj kręcone sceny do jednego z filmów w agentem 007.

Kolejna pięknie położona miejscowość Lauterbrunnen z wodospadem Staubach i Trummelbach.

Przejazd z Jungfraujoch do Lauterbrunnen jest bardzo malowniczy

Największą atrakcją tego regionu jest wjazd kolejką zębatą na wysokość 3454m.n.p.m. na przełęcz Junfraujoch położonę między szczytami Monch i Jungfrau. Na górze znajduje się duży ośrodek turystyczny z tarasami widokowymi i restauracjami, pałac lodowy z wieloma rzeźbami. Mieliśmy stąd piękny widok na największy lodowiec w Alpach – Altesch – 23,6 km długości oraz poszliśmy trasą do schroniska Monchsjochutte.

Następnie przemieściliśmy się do miejscowości Grindelwald położonej w otoczeniu górskich krajobrazów.

Wjechaliśmy wyciągiem na Gridelwald-First, z którego powędrowaliśmy z pięknymi widokami  do jeziora Bachalpsee a następnie wróciliśmy do Grindelwad-First aby przejść nowymi  zawieszonymi kładkami na klifie (First Cliff Walk by Tissot). Grindelwald-First jest to miejsce różnych aktywności ( tyrolka, latanie jak ptak, zjazd rowerami itp. )

Następnie przejechaliśmy pięknymi krajobrazowo drogami Schwarzwaldu, zatrzymaliśmy się w Gegenbach.

Zatrzymaliśmy się po drodze aby zobaczyć największy zegar z kukułką w Triberg.

Dolina środkowego Renu, pomiędzy Koblencją a Bingen z licznymi średniowiecznymi zamkami. Ten rejon został wpisany w 2002 roku na listę UNESCO. Wspaniały krajobraz z licznymi winnicami i oczywiście wspaniałym winem Resling.